BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Isnin, 1 Mac 2010

LIP SIN MARKET
PASAR LIP SIN



Pasar Taman Lip Sin

Pasar Taman Lip Sin is located near Tingkat Nipah; near Lengkok Nipah; near Lor Nipah 1; near Lengkok Nipah 1; near Lor Nipah 2 Pasat Taman Lip Sin is geographically located at latitude (5.3426 degrees) 5° 20' 33" North of the Equator and longitude (100.2947 degrees) 100° 17' 40" East of the Prime Meridian on the Map of Penang.

PETA 1: LOKASI PASAR LIP SIN

The locations related to Pasar Taman Lip Sin are represented by the nearest distances two points and may not be nearest by road. For example, Pasar Taman Lip Sin is located 0.7 kilometre from Maxim Dim Sum. Pasar Taman Lip Sin is located 0.7 kilometre from Sungai Nibung Bus Terminal. Pasar Taman Lip Sin is located 0.7 kilometre from Tapak Pesta. Pasar Taman Lip Sin is located 0.9 kilometre from Caltex Jln Sas. Pasar Taman Lip Sin is located 0.9 kilometre from Shell Jln Sas.

Equatorial 1.3km, Seri Malaysia Pg 2.3km, Grand Continental 8.7km, Hotel Sunway 8.7km, Hotel United 8.7km, Ming Court Inn 8.8km, Hotel Golden City 8.8km, Shangri La Inn 8.9km, are places to stay (hotel, service apartment, inn) located near Pasar Taman Lip Sin.

Bukit Jambul Complex 1.1km, Sunshine Square 2km, Mayang Mall 2km, Tesco 4.6km, Gembira Parade 5km, Sun Shine Farlim 6.3km, Sunshine Jelutong 6.4km, Perangin Mall 8.9km, are places to shop (shopping mall, shop houses) located near Pasar Taman Lip Sin are places of interest (attraction) located near Pasar Taman Lip Sin.

Khaleel 24hour Nasi Kandar 1.6km, Pelita Nasi Kandar 2.7km, Hilly Towne 4.9km, Bkt Genting Thai Restaurant 9km, Campbell Street Food Junction 9.4km, Kaliamans 9.8km, Gurney Drive 10.9km, are eating places (food court, cafe, hawker food) located near Pasar Taman Lip Sin are places of learning (school, college, university) located near Pasar Taman Lip Sin.

Taman Metropolitan 2.9km, Bkt Dumbar Reservoir 5km, Penang Municipal/youth Park 9.5km, Botanics Gardens 10.6km, Forest Museum 14.5km, Taman Negara Pulau Pinang 16.3km, are parks, playgrounds, open fields or commons located near Pasar Taman Lip Sin.


DIRECTION FROM PENANG BRIDGE

PETA 2: LOKASI PASAR LIP SIN DARI JAMBATAN PULAU PINANG

  1. Take the ramp onto Jambatan Pulau Pinang 10 km
  2. Take the exit toward Jalan Sultan Azlan Shah 0.5km
  3. Keep right at the fork to continue toward Jalan Sultan Azlan Shah 0.4km
  4. Keep left at the fork to continue toward Jalan Sultan Azlan Shah and merge onto Jalan Sultan Azlan Shah 1.8km
  5. Slight left to stay on Jalan Sultan Azlan Shah 0.4km
  6. Turn right at the 2nd cross street onto Jalan Sungai Dua 0.5km
  7. Turn left at Lengkok Nipah 0.3km
  8. Take the second right 66m
  9. Turn right 20m


DIRECTION FROM JETTY


PETA 3: LOKASI PASAR LIP SIN DARI JETI PULAU PINANG

  1. Head southeast on Gat Lebuh Macallum toward Lintang Macallum 1 22m
  2. Make a U-turn at Lintang Macallum 1 0.2km
  3. Slight left to merge onto Pengkalan Weld 0.8km
  4. Continue onto Lebuhraya Jelutong 4.5km
  5. Take the ramp to Jalan Sultan Azlan Shah 0.3km
  6. Keep left at the fork to continue toward Jalan Sultan Azlan Shah 0.7km
  7. Keep right at the fork to continue toward Jalan Sultan Azlan Shah 0.4km
  8. Keep left at the fork to continue toward Jalan Sultan Azlan Shah
    and merge onto Jalan Sultan Azlan Shah 1.8km
  9. Slight left to stay on Jalan Sultan Azlan Shah 0.4km
  10. Turn right at the 2nd cross street onto Jalan Sungai Dua 0.5km
  11. Turn left at Lengkok Nipah 0.3km
  12. Take the 2nd right 66m
  13. Turn right 20m


DIRECTION FROM PENANG TERMINAL AIRPORT



PETA 4: LOKASI PASAR LIP SIN DARI LTA PULAU PINANG

  1. Head southwest 0.7km
  2. Take the ramp onto Jalan Sultan Azlan Shah 0.4km
  3. Sharp right to stay on Jalan Sultan Azlan Shah 54m
  4. Take the ramp to Jalan Tun Dr Awang 0.1km
  5. Keep right at the fork to continue toward Jalan Tun Dr Awang and merge onto Jalan Tun Dr Awang 5.3km
  6. Turn left at Jalan Bukit Gambier 1.2km
  7. Turn right at Lengkok Nipah 0.3km
  8. Turn left at Jalan Nipah 66m
  9. Turn right 20m


MARKETING STRATEGIES

  • PRODUK


Terdapat kepelbagaian pilihan produk. Pasar Lip Sin menyediakan pelbagai barangan pengguna sekitar kawasan tersebut. Terdapat pelbagai jenis produk antaranya makanan yang terdiri daripada makanan basah, makanan kering, dan makanan siap. Selain itu, Pasar Lip Sin turut menjual barangan kegunaan lain seperti :

Pakaian

Aksesori



Barangan Perayaan

  • HARGA

Harga produk yang dipasarkan di Pasar Lip Sin amat berpatutan dan bersifat mesra pengguna. Harga yang ditawarkan sama kepada semua pelanggan dan tidak terdapat dikskriminasi harga terhadap pelanggan. Produk yang dijual di Pasar Lip Sin lebih murah harganya berbanding dengan harga barangan di kedai-kedai runcit biasa.

Contoh harga barang yang ditawarkan


  • PROMOSI

Maskot bagi setiap perayaan. Sebagai contoh, semasa musim perayaan Tahun Baru Cina, terdapat maskot dewa kekayaan yang menjadi tarikan pelancong dan pengguna ke pasar tersebut. Papan tanda Pasar Lip Sin boleh dilihat daripada jarak jauh menyebabkan pengguna dan pengunjung mudah untuk mencari pasar tersebut. Kain rentang tentang promosi barangan yang dijual di pasar ini juga banyak terdapat berhampiran dan di dalam pasar ini. Terdapat tiga bahasa yang digunakan pada kain rentang ini untuk mempromosikan barangan. Peniaga di Pasar Lip Sin melayan pelanggan dengan mesra dan mempromosikan produk mereka dalam tiga bahasa.

Contoh Maskot di Pasar Lip Sin



Penggunaan tiga bahasa

  • PELANGGAN

Pengguna yang mengunjungi Pasar Lip Sin terdiri daripada pelbagai bangsa iaitu Melayu, Cina, India, dan bangsa asing. Pasar Lip Sin ini juga sentiasa mengalu-alukan kedatangn pengunjung-pengunjung dari luar negara. Sasaran pengguna ke Pasar Lip Sin tidak mengira taraf sosioekonomi dan sentiasa terbuka untuk sesiapa sahaja.

Contoh pelanggan bukan Cina

  • KEMUDAHAN

Pasar Lip Sin turut menyediakan pelbagai kemudahan untuk kegunaan para pengunjungnya khususnya pelancong. Segala kemudahan ini berada dalam keadaan baik dan mudah ditemui di sekitar pasar Lip Sin. Pihak pengurusan pasar sentiasa memantau dan membaikpulih kemudahan yang disediakan. Kemudahan-kemudahan ini termasuklah:

Tempat letak kereta



Telefon awam



Medan selera



Perhentian bas

Nama Ahli Kumpulan:
1. Ahmad Faiz Bin Mohamad Rohani
2. Suriani Binti Maktar
3. Normazila Bonti Mohktar
4. Siti Fatihah Binti Ardani
5. Suriana Binti Yunus
6. Noratika Binti Saad



0 ulasan:

pesanan oleh blogger

Di sini saya sediakan beberapa keping gambar saya bersama rakan-rakan saya untuk anda lebih mudah mengenali diri saya. Siapa tahu kita pernah berjumpa sebelum ini cuma tidak pernah bertegur sapa..huhu

Di sini juga saya sertakan beberapa keping video di dalam laman web Youtube tentang pidato bahasa Melayu oleh pencinta-pencinta bahasa. Mari kita sama-sama ikuti keindahan bahasa Melayu melalui pidato mereka. JOM!

Di bawah ini bermulalah aktiviti-aktiviti saya dalam mengkaji penggunaan bahasa Melayu di merata-rata tempat. Jom layan!